onsdag 20. mai 2015

Tresnitt oppgaven

I denne oppgaven fikk vi i oppgave å lage et tresnitt for å så trykke det ned på ark. Vi startet med å tegne en skisse for å bestemme seg for å finne ut hva man skulle skjære ut. setter at man hadde tegnet skissen skulle den overføres til en treplate på størrelse med et A3 ark. Når jeg hadde overførte det så skar vi den opp i puslebiter.

Når vi skulle trykke det så malte vi en og en bit av gangen, og så puslet vi den sammen tilbake og la den i pressen med og presset malingen over på et ark fra tresnittet. Jeg lagde 5 trykk, men valgte mine tre beste og er fornøyd med de.


 Dette var det trykk 3 av 5 og her prøvde jeg å
få frem en soloppgang.









Dette bilde er trykk 2 av 5 og her prøvde jeg å få frem en solnedgang









Dette bilde er trykk 5 av 5. Her prøvde jeg bare noe kreativt, og testet noen fargen og synes det ble kult til slutt.









Denne oppgaven synes jeg var ganske utfordrerne siden jeg ikke eier noen form for tegne ferdigheter. Men det var en gøy oppgave!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar