fredag 16. januar 2015

Kalender oppgaven

Januar: Tema på januar bildet var kort lukketid. Brukte photoshop til klippe ut et bilde der en medelev hopper fra en stol, også limte jeg inn en grønn eng i bakgrunn.


Februar: Temaet var vinterbilde og her valgte jeg et bilde hvor jeg får med at det snør. Brukte kort lukketid og da fikk jeg med snø flakene.
Mars: svarthvitt og farger. 


April: Tema var vårtegn, og da brukte jeg et bilde jeg vi hadde tatt tidligere i år. Her har jeg tatt bilde helt oppi gresset og fokusert på de nærmeste gressstråene.

Mai: Dette bilde ble tatt mens vi var på by vandring. Brukte mobilen(LG G3) til å ta dette bilde.

Juni: Tema i dette bilde er lyse farger. Bilde ble tatt i skogen over skolen.

Juli: horisontal er tema i dette bilde. i dette bilde har jeg klippet ut solen og sjølinjen.

August: Tema er leselyst bilder av bøker. Her har jeg tatt bilde av en nærbilde av en brettet bok og lagt inn en farge i bakgrunnen for å få en farge på andre siden. 

September: Til september fikk vi i oppgave å ta Stilleben av frukt og grønsaker. Jeg til stilte opp frukten og brukte et gull laken i bakgrunn.

Oktober: Tema var å ta et bilde med speilrefleksjon. Jeg valgte å ta et bilde som jeg hadde tatt i sommer på hytten min hvor skyene reflekterer i vannet.

November: Tema var å tegne med lys i mørket. Her brukte vi lang lukketid på kamera for å kunne fange fargene. Vi brukte lommelykt i et mørkt rom for å kunne tegne i luften. 


Desember: Tema var julebilde. Dette bilde ble tatt i byen oppe mot fløyen. Dette bilde viser hvordan Bergen ser ut på kvelden. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar